Elismeréseink
Nívó Díj a Nemzetközi Együttműködési Kultúráért
A Hansági nemzetközi pályázata Magyarországon 300-ból a 13 legjobb között!
Újabb örvendetes esemény iskolánk életében: 2014. május 21-én a Nemzetközi Együttműködési Kultúráért Nívódíjjal tüntették ki a "Vendéglátós tudásimport - szakács és pincér tanulók szakmai gyakorlata Európa országaiban" című Leonardo da Vinci pályázatunkat. A Tempus Közalapívány által rendezett díjátadó ünnepségen Jancsikinné Smicskó Klára koordinátor mutatta be a nyertes projektet, és Keveiné Mészáros Erika igazgatónő vette át a kitüntető oklevelet.
A Nemzetközi Együttműködési Kultúráért Nívódíj 2014 projektoldala a következő linken érhető el:
http://www.tpf.hu/pages/content/index.php?page_id=917
Az oldalon a díjazottakkal készült interjúk, a projektekről készült prezentációk, valamint a díjátadóról készült fényképek is megtalálhatóak.
Letölthető anyagok:
ÖKOISKOLA>>>

Az emberiség jelenlegi legnagyobb kihívása a környezeti válság. A környezettudatosabb életvitel kialakítása a válsággal való megküzdés egyik fő eszköze. Ehhez a célkitűzéshez járulnak hozzá az ökoiskolák iskolafejlesztő munkájuk során azzal, hogy a jövő generációk nevelése során a környezettudatosan cselekvő állampolgár eszményképét tartják szem előtt.
Egy ökoiskola abban különbözik egy átlagos iskolától, hogy nem csak a tanításban érvényesülnek a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiájának elvei, hanem az iskolai élet minden területén; az iskola működtetése terén éppúgy, mint a gyerekek étkeztetése vagy a táborok szervezése során.
Az iskolai munkához több szálon kapcsolódik a helyi közösség. A helyi környezeti értékek és gondok részét képezik az iskola pedagógiai munkájának, a helyi pedagógiai programba beágyazottan.
Erőszakmentes iskola >>>
Ez a cím azoknak az általános és középfokú iskoláknak az elismerését szolgálja, melyek magukra vállalják az intézményben előforduló agresszív magatartási formák visszaszorítása érdekében a társadalmi szintű paradigmaváltáshoz való intézményes hozzájárulást is, valamint a gyermekek egészségmagatartásának formálása érdekében vállalják, hogy átdolgozzák, intézményesítetten megvalósítják készségalapú egészségnevelési programjukat. Az intézményi erőszakos cselekmények visszaszorítása érdekében intézményi megvalósítási tervet, ún. „Iskolabiztonság” stratégiát dolgoznak ki és működtetnek. ...
UNESCO Asszociált Mintaiskola >>>
Az idei évben adták át először Magyarországon az „UNESCO Asszociált Mintaiskola” címet, melyet két hazai oktatási intézmény, a budapesti Than Károly Gimnázium és a szegedi Hansági Ferenc Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Szakiskola és Szakközépiskola vehetett át okt. 16-án az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen
Miről is szól ez valójában?
Az Asszociált iskolák programját 1953-ban hozták létre azzal a céllal, hogy speciális és kísérleti mód-szerek révén hatékonyabbá tegyék az ifjúságnak az UNESCO alapvető célkitűzései szellemében történő nevelését. Ma 172 ország mintegy 7500 intézménye vesz részt az asszociált iskolák nemzetközi hálózatában. ...
Partnerközpontúság
kategória, bronz fokozat |
![]() Regionális Minőségi Díj
|
![]() Európai Minőségi Díj |
![]() 2005 Kiváló Iskolája Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség |
![]() Mobilitási Nívódíj 2005 |
![]() |
![]() Vendéglátóipari és Idegenforgalmi képzést folytató iskolák szövetségi tagsága |